Khamis, 9 April 2009

Pernahkah kalian terfikir jika........................

Pernahkah kalian terfikir jika....jika aper yer??? iye jika pasangan hidup kita tidak lagi myayangi diri kita @ dia pegi mgadap Ilahi....& apa akan kita lakukan sekiranya perkara itu terjadi pada hidup kita??? Anggap sahaja ini sebagai renungan bersama. Perkara2 begini mmg tidak diminta apalagi untuk mengalaminya sendiri tp tidak mustahil ia boleh berlaku pada diri kita. Adakah kita boleh utk menghadapinya? Entahlah...bagaimana yer?

Mmg benar kita hanya merancang Allah penentu segala2 nya...tp sesungguhnya bercakap tak sama dgn menghadapi sendiri. Aku selalu disogokkan cerita2 sebegini...dan aku kagum melihat insan2 yg menagalami masalah tu masih boleh meneruskan hidup mereka lagi.

Ya Allah, Berkati keluargaku, lindungilah keluargaku, berikan petunjuk mu & kuatkanlah semangatku...Amin

4 comments:

Ibu kami berkata...

kuatkan semangat, life goes on, pelihara anak baik2 & kasik didikan secukupnya, jgn emotional sgt sbb masa depan kita xleh nak ramal, apa2 pun boleh berlaku, nothing impossible, kita boleh ambik iktibar citer2 dlm tv, majalah & based pd pengalaman hidup org lain... yg penting kita ada pendapatan sendiri (bekerja) & mampu berdikari jika berlaku apa2 diluar jangkaan kelak.

Destinasiku berkata...

hermmm...sedihnya

aziezd berkata...

Azie sokong tu Ina...selagi kita mampu jgn lak pikir nak berhenti kojo...masih teringat pesan Cikgu Sarimah...itulah pesanannya...

apa2 pun cuba yg terbaik dr apa yg ada sekrg...insya Allah kita akan sentiasa dirahmatiNya...

Ibu kami berkata...

aikk... dari akak gi cuti lama sampai dah balik pun xde update apa2 ke? lamanya sentap...