Jumaat, 20 Februari 2009

Kisah Abg Hafiz ku sayang

Hai saya nama MUHAMMAD HAFIZ NAZMI BIN KAMARUZAMAN. Umur saya 7 thn. Saya anak sulung dari 3 beradik.




Dulu, ibu saya selalu citer ngan saya, nak dapat kan saya punyer lah banyak rintangan. Sebelum ibu mgandung saya, ibu saya pernah keguguran ketika 4 bulan pastu baru dpt pregnantkan saya. Tp saya nie sibuk nak kuar cepat dr perut ibu...maka pada 13 Aug 2002 lahirlah saya. Oleh kerna saya nie premature baby maka saya dok kat NICU putrajaya selama 2 minggu sehingga berat saya mencecah 2kg.




Tak habis tu ajer..masa dah balik rumah nenek kat Klang, ibu saya dapat detect yg saya kena hernia pulak. Aduh kesian nyer saya nie...macam2 rintangan yg ibu ayah hadapi. Tp ibu & ayah cool sajer.

Oleh kerna saya baby premature, doctor tak berani nak operate. So saya & ibu jadi org nomad asyik tukar hospital. Memula kat hospital klang pastu tak jadi operate kat sana lalu ditransfer ke HKL. Ingat bole operate lepas tu tp kena tangguh 2 minggu sbb saya tak berapa sihat.

Ibu citer dulu sebelum saya kena operate, saya asyik nangis jer..kekadang sampai biru2 muka saya. Ibu cakap hernia tu menyebab perut kembung. Tu menyebabkan saya nangis selalu. Kesian jugak tgok ibu, tak sempat dia nak berpantang.

Tp lepas operate ibu ckp saya jadi baby paling baik sebb nak dengar nangis pun susah.





Sekarang saya dah besaq & saya dah ader 2 adik. Satu pompuan yg nama Nur Fatiha Syaurah & yg laki2 tu nama dia Muhammad Hariz. Saya sayang kat dorang walaupun kekadang saya suka gaduh ngan dorang.




Saya jugak sayang kat ibu & ayah. i luv u all.muahhhhhhhhh. Dah habis pun citer saya.

2 comments:

Ibu kami berkata...

camtu pengorbanan kita bila dah ada anak... dan mcm tu le pengorbanan ibu kita masa melahirkan kita dulu... adilkan? dpt bayangkan mesti berat t/jawab jaga baby premature nikan khai?

khai berkata...

betul tu ina, sib baiklah Abg hafiz 1st baby..kalau tak susah jugak aku nak layan kalau dah ader anak lain sebelum tu. Dlm tiga2 anak aku kan, Hafiz lah paling menduga Iman aku & Hubby. Lepas tak cukup bulan kena operate pulak utk Hernia...kesian betul aku tgok dia kena operate...berat dia masa tu tak sampai lagi 2kg tau....asyik nangis jer aku. Bayang kan kau kena bawak dukung dia sendiri pastu letak kat katil bedah, sempat jugak aku tgok pisau bedah..mak ai tajam nyer..rasa nak cancel jer operation tu..