Rabu, 10 Disember 2008

Masak Rendang Ayam

Macam tak percaya raya kali nie akak tak balik Klang..abe kata nak rasa raya kat rumah sendiri..cause dah nak masuk 4 thn pindah tp tak pernah beraya kat rumah sendiri. So malam Ahad tu abe kuar ngan abg Hafiz gie Tesco banting carik bahan2 utk masak rendang ayam...tp bila balik dia kata tak leh masak lah sbb bahan penting tader...KELAPA. So malam tu akak makan luarlah..makan aper? makan KFC..dah tader idea makan aper..janji ayam jugak lah.

Plan masak rendang disambung esok pagi, atleast tercapai hajat abe nak makan rendang ngan nasik impit.

Petang Isnin tu aku dah merengek2 kat abe nak balik Klang..sbb abah aku dah banyak kali call ...ajak makan sup tulang qurban...sedapnyer...terliur tu. BIL aku yg masak. BIL aku tu org kedah..paham2 jer kalau org utara masak sup...pekat tu...tu yg tak sabar2 nak balik tu.

Akhir nyer abe termakan jugak pujuk rayu aku..so kitaorg berkemas balik Klang..sampai kat sana lepas maghrib...dari luar rumah dah bau sup ...tak sempat sembahyang dulu..sup dulu aku sebat..mebeles nyer..makan tak ingat dunia..camner nak kurus ni.

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

terliur khai citer pasal sup nih... perghhhh mengancam...

Ibu kami berkata...

hai khai, lama x update blog... bz bebenor ke?

khai berkata...

sorry lah ina..kemalasan mgatasi segala2 nyer...tambah sibuk ngan org bujang akak ni

Destinasiku berkata...

sibuk sgt ler konon

khai berkata...

percaya lah leen..sesungguh akak buat2 bz..kih3